duminică, aprilie 18

"Oare cum fotografiază un om sfârşitul vieţii?"

"-Ascultă, tu, bine, iubito,

Nu plânge, şi nu-ţi fie teamă-

Ascultă cum greu, din adâncuri,

Pământul la dânsul ne cheamă..." (G.Bacovia)


Nu mi-e şi nu mi-a fost niciodată străin gândul morţii. 


"Aşa se întâmplă logic,
plecăm şi sosim undeva.

Plecăm pentru o clipă, pentru un ceas, pentru o viaţă,
poate nu trebuia să plecăm, dar problema nu-i asta,
ci faptul că sosim undeva, totdeauna sosim undeva,
poate nu sosim la timp, nu sosim unde trebuie,
nu sosim unde-am vrut
dar sosim undeva şi câtă vreme sosim undeva
totul e logic."  (O. Paler)


Mă întreb, atunci când totul e cum ar trebui să fie, când simt că cerul mi-e deschis, ce mai aştepţi ca să mă chemi, Doamne?


"Doctore, simt ceva mortal

Aici în regiunea fiinţei mele,

Ziua mă doare soarele,

Iar noaptea luna şi stelele.


Mi s-a pus un junghi în norul de pe cer

Pe care până atunci nici nu-l observasem

Şi mă trezesc în fiecare dimineaţă

Cu o senzaţie de iarnă.


Degeaba am luat tot felul de medicamente,

Am urât şi am iubit, am învăţat să citesc

Şi chiar am citit nişte cărţi,

Am vorbit cu oamenii şi m-am gândit,

Am fost bun şi-am fost frumos...


Toate acestea n-au avut nici un efect, doctore.

Şi-am cheltuit pe ele o groază de ani.

Cred că m-am îmbolnăvit de moarte

Într-o zi

Când m-am născut." (M. Sorescu)


Să purtaţi alb! Voi, toţi câţi mă iubiţi sau respectaţi... Să purtaţi alb când vă veţi lua rămas bun de la mine.

Nu-mi place negrul. Vreau să arătaţi celorlalţi că există o speranţă... "Pentru noi, da, există o speranţă "...

Să purtaţi alb. 










Niciun comentariu: